Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
https://sem.gelisim.edu.tr/

DIR Floortime Eğitimi

DIR Floortime Eğitimi
₺ 0
17.05.2024 - 18.05.2024

İstanbul Gelişim Üniversitesi E-Blok Tusi Konferans Salonu

16 Saat

Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanı Çiğdem Ergül

08:30 - 17:00

           

 DIR FLOORTİME MODELİNE GİRİŞ EĞİTİMİ

Developmental, Individual-differences, Relationship-based / Floortime

Eğitmen: Uzman Çiğdem Ergül
Eğitim Tarihi: 17.05.2024 – 18.05.2024
Eğitim Süresi: 16 saat

Eğitimin Amacı: Bu eğitim; gelişimsel (developmental), bireysel (individual) ve etkileşim temelli (relationship-based) bir yaklaşım modeli doğrultusunda, çocukların nörobiyolojik profilleri, gelişimsel özellikleri ve çocukla etkileşimde bulunan yetişkinin bireysel özellikleri dikkate alınarak, oyunu bir terapi yöntemi olarak kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılara, oyun yoluyla çocukların gelişimsel hedeflerine ulaşmalarını destekleme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.

Hedef Kitle: Bu eğitim, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesindeki Odyoloji, Ergoterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Çocuk Gelişimi ve Psikoloji bölümlerinin son sınıf öğrencilerine yöneliktir. 📌 Eğitim, bu öğrencilere tamamen ücretsiz olarak sunulacaktır.

Eğitim Modülleri

  1. DIR® Modeline Giriş ve Kuramsal Temeller
  2. Nörogelişimsel Profillerin Değerlendirilmesi
  3. Çocuğun Gelişimsel Basamaklarının Tanınması
  4. Yetişkinin Rolü ve Etkileşim Dinamikleri
  5. Oyunun Terapi Aracı Olarak Kullanımı
  6. Uygulamalı Vaka Örnekleri ve Gözlem Teknikleri
  7. Etik İlkeler ve Profesyonel Sınırlar
  8. Gelişimsel Hedeflerin Belirlenmesi ve Takibi

Eğitimin Kazanımları

  • Gelişimsel, bireysel ve etkileşim temelli yaklaşımın teorik altyapısını kavrama
  • Çocuğun nörobiyolojik ve gelişimsel özelliklerini analiz edebilme
  • Etkileşim içinde bulunan yetişkinin bireysel farklılıklarını değerlendirebilme
  • Oyunu yapılandırılmış bir terapi aracı olarak kullanabilme
  • Gelişimsel hedefler doğrultusunda müdahale planı oluşturma
  • Vaka gözlemi yaparak uygulamalı beceriler geliştirme
  • Etik kurallar çerçevesinde süreci yürütme yetkinliği kazanma