MMPI
RESİM ANALİZİ
ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK GÖRÜŞME
ÇOCUK DEĞERLENDİRME TESTLERİ
OYUN TERAPİSİ
SANAT TERAPİSİ
KLİNİK İLK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (BDT)
STAJ PROGRAMI EĞİTMEN VE EĞİTİM İÇERİĞİ:
1.EĞİTİM:
MMPI
Klinik Psikolog Nida ALTUN
11 Şubat 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Kişilik kavramı ve ölçülmesi
Projektif ölçüm
Objektif ölçüm
Minnesota Çokyönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) tanıtılması
Alt ölçeklerin geliştirildiği dönemin psikopatoloji paradigması ışığında ele alınması
MMPI-2, MMPI-2-RF ve Türkiye çalışması
MMPI’ın Uygulanması
Uygulamanın esasları; test verme ilişkisi, uygulama yeri, zamanı ve biçimi
Testin kimlere, hangi koşullarda ve nasıl uygulanacağı
Test sonucunu olumsuz yönde etkileyecek faktörler
MMPI’ın Yorumlanması
Yorumlamanın esasları
Profil çıkarma
Geçerlik alt ölçeklerine dayalı yorumlama
Tekli, ikili, üçlü ve dörtlü yükselmelere dayalı yorumlama
Nevrotik, psikotik ve kişilik bozukluğu örüntüleri
Kritik madde analizi
Ortaya çıkan savunma düzenekleri üzerinden yorumlama
2.EĞİTİM:
RESİM ANALİZİ
Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN
25 Mart 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Çocuk Resmi Gelişim Dönemleri
Karalama Dönemi (2-4 Yaş)
Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş)
Şematik Dönem (7-9 Yaş)
Gerçekçilik (Gruplaşma) Dönemi (9-12 Yaş)
Görünürde Doğalcılık Dönemi (12-14 Yaş)
Çocuk Resimlerinin Özellikleri
Saydamlık
Realizm
Çizimlerde Detay Figürlerin Anlamı
İnsan Figürünün Detayları ve Anlamları
Çocuk Çizimlerinde Evin ve Çevresinin Anlamı
Çocuk Resimlerinin Genel Olarak Yorumlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken
Hususlar
Çocuğun Resim Etkinliği Karşısında Anne Baba ve Okulun Rolü Ne Olmalıdır?
Çocuk Resmi Değerlendirme Testleri
Bir İnsan Çiz Testi
Goodenough – Harris Bir İnsan Çiz Testi
Bir Adam Çiz Testi
Aile Resmi Testi
Hayali Hayvan Çiz Testi
Ev-Ağaç-İnsan
Hayvan Ailesi Çiz Testi
3.EĞİTİM:
ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK GÖRÜŞME
Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN
18 Şubat 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Çocuklarla nasıl görüşme yapılır?
Ailenin sürece dahil edilmesi nasıl gerçekleşmeli?
Çocuklarla yapılan görüşme ve gözlemler nasıl raporlanır?
Gelişimsel değerlendirmede ölçek ve test kullanımı nasıl olur?
Hangi test ve ölçekleri neye göre seçmeliyiz?
Çocukla yapılan görüşmede danışmanlık, yönlendirme ve tedavi süreci nasıl ele
alınmalı?
Çocuklarla çalışırken farklı terapi ve ekollerin tedavideki yeri
Çocukla görüşmede dikkat edilecek hususlar,
Aile de anemnez alma ve / anamnez alınmasında nelere dikkat edilmeli?
İstismar vakalarında görüşme teknikleri
Çocuklarda psikoterapik hikaye alma
4.EĞİTİM:
ÇOCUK DEĞERLENDİRME TESTLERİ
Psikolog Meltem KARAÇELİK
18 Mart 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar(Zekâ, Zekâ Yaşı, Kronolojik Yaş,
Standartlık, Norm vb.)
Ölçme araçlarının kullanım alanları, sınıflanması, işlevleri ve uygulama ilkeleri
Ölçme araçlarını kullanırken tercih edilmesi gereken uygun iletişim yöntemi ve fiziki
ortamın hazırlanması
Objektif testlerin kullanımı: uygulanması, puanlanması ve yorumlanması ile dönüt
verme
Ankara Gelişim Tarama Envanteri
Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi
Peabody Resim Kelime Testi
Goodenough- Harris Bir İnsan Çiz Testi
5.EĞİTİM:
OYUN TERAPİSİ
Klinik Psikolog Begüm Kalender
11-12 Mart 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Oyun Nedir?
Oyunun Anlamı Nedir?
Oyun Terapisi’nin Tarihi ve Gelişimi, Kuramsal Yaklaşımlar (Non Direktif Oyun
Terapisi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi)
Oyun Terapisi ile ilgili temel kavramlar, teknikler. (Oyun terapi odasının özellikleri,
oyuncakların seçimi)
Oyun terapisi’nin terapötik amaçla kullanımı,
Gelişim Dönemlerine Göre Oyun ve Aşamaları
6.EĞİTİM:
KISA SÜRELİ ÇÖZÜM ODAKLI TERAPİ
Öğr. Gör. Cem BERBER
19-20 Mart 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
• Çözüm Odaklı Yaklaşımın Temel Prensipleri
• Sistem Yaklaşımı Kapsamında Çözüm Odaklı Danışmanlık
• Çözüm Odaklı Danışmanlık Süreci: İlişki kurma, problemi dinleme, yeniden çerçeveleme, övgü, istisnaları belirleme, amaç belirleme, mucize sorular, derecelendirme çözüm geliştirme, mesaj yazma, değişimi fark etme
• Çözüm Odaklı Danışmanlık Yaklaşımı Soru Örnekleri
• Kısa Süreli Yaklaşım Uygulamaları
• Bireysel Uygulamalar
• Küçük Grup Uygulamaları
• Okullarda Çalışan Uzmanlar İçin, Sınıf Ortamı Örnekleri
• Ailelerle Çözüm Odaklı Yaklaşım Eğitim Yöntem ve Teknikleri
• Programda bilgi aktarımı, rol canlandırma, kartlar ve oyuncaklarla içgörü çalışmaları, video izleme, küçük gruplarla yapılacak çalışmalar gibi teknik ve yöntemler kullanılacaktır.
7.EĞİTİM:
KLİNİK İLK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
Klinik Psikolog Nida ALTUN
30 Ekim 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Psikoterapi nedir, ne değildir?
Psikoterapi ortamı nasıl olmalıdır?
Terapötik ilişki geliştirme yöntemleri
Dinleme, soru sorma ve teşvik yöntemleri
Empatinin önemi, aktarımı, paylaşma ilkeleri ve biçimleri
8.EĞİTİM:
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (BDT)
Klinik Psikolog/ Öğr. Gör. Buse Duran
19-25-26 Şubat 4-5 Mart 10.00/17.00
Eğitim İçeriği:
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş
Temel İlkeler
Tarihçe
Bilişsel Davranışçı Terapiye Uygunluğun Değerlendirilmesi
Terapi Odası ve Genel Kurallar
Teröpatik İlişki ve İşbirliği
Tedaviye Genel Bakış
Değerlendirme, Kavramsallaştırma Ve Formülasyon
Terapi Süreci
Terapi Süreci Amaç, Yapısı ve Aşamaları
Bilişsel Kavramsallaştırma
Değerlendirme Seansı
İlk Terapi Seansının Yapısı
İkinci Seans ve Sonrası Yapı ve Biçim
Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler
Otomatik Düşünceleri Belirleme
Duyguların Belirlenmesi
Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi
Otomatik Düşünceleri Yanıtlama
Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme
Temel İnançları Belirleme Ve Değiştirme