Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
https://sem.gelisim.edu.tr/

Uygulamalı Klinik Staj Programı

Uygulamalı Klinik Staj Programı

MMPI RESİM ANALİZİ ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK GÖRÜŞME ÇOCUK DEĞERLENDİRME TESTLERİ OYUN TERAPİSİ SANAT TERAPİSİ KLİNİK İLK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (BDT)









Uygulamalı Klinik Staj Programı

STAJ PROGRAMI EĞİTMEN VE EĞİTİM İÇERİĞİ:


1.EĞİTİM:


MMPI

Klinik Psikolog Nida ALTUN

11 Şubat 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Kişilik kavramı ve ölçülmesi

 Projektif ölçüm

 Objektif ölçüm

 Minnesota Çokyönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) tanıtılması

 Alt ölçeklerin geliştirildiği dönemin psikopatoloji paradigması ışığında ele alınması

 MMPI-2, MMPI-2-RF ve Türkiye çalışması

 MMPI’ın Uygulanması

 Uygulamanın esasları; test verme ilişkisi, uygulama yeri, zamanı ve biçimi

 Testin kimlere, hangi koşullarda ve nasıl uygulanacağı

 Test sonucunu olumsuz yönde etkileyecek faktörler

 MMPI’ın Yorumlanması

 Yorumlamanın esasları

 Profil çıkarma


 Geçerlik alt ölçeklerine dayalı yorumlama

 Tekli, ikili, üçlü ve dörtlü yükselmelere dayalı yorumlama

 Nevrotik, psikotik ve kişilik bozukluğu örüntüleri

 Kritik madde analizi

 Ortaya çıkan savunma düzenekleri üzerinden yorumlama


2.EĞİTİM:

RESİM ANALİZİ

Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN

25 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Çocuk Resmi Gelişim Dönemleri

 Karalama Dönemi (2-4 Yaş)

 Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş)

 Şematik Dönem (7-9 Yaş)

 Gerçekçilik (Gruplaşma) Dönemi (9-12 Yaş)

 Görünürde Doğalcılık Dönemi (12-14 Yaş)

 Çocuk Resimlerinin Özellikleri

 Saydamlık

 Realizm

 Çizimlerde Detay Figürlerin Anlamı

 İnsan Figürünün Detayları ve Anlamları

 Çocuk Çizimlerinde Evin ve Çevresinin Anlamı

 Çocuk Resimlerinin Genel Olarak Yorumlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken

Hususlar

 Çocuğun Resim Etkinliği Karşısında Anne Baba ve Okulun Rolü Ne Olmalıdır?

 Çocuk Resmi Değerlendirme Testleri

 Bir İnsan Çiz Testi

 Goodenough – Harris Bir İnsan Çiz Testi

 Bir Adam Çiz Testi

 Aile Resmi Testi

 Hayali Hayvan Çiz Testi

 Ev-Ağaç-İnsan

 Hayvan Ailesi Çiz Testi


3.EĞİTİM:

ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK GÖRÜŞME

Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN

18 Şubat 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:


 Çocuklarla nasıl görüşme yapılır?

 Ailenin sürece dahil edilmesi nasıl gerçekleşmeli?

 Çocuklarla yapılan görüşme ve gözlemler nasıl raporlanır?

 Gelişimsel değerlendirmede ölçek ve test kullanımı nasıl olur?

 Hangi test ve ölçekleri neye göre seçmeliyiz?

 Çocukla yapılan görüşmede danışmanlık, yönlendirme ve tedavi süreci nasıl ele

alınmalı?

 Çocuklarla çalışırken farklı terapi ve ekollerin tedavideki yeri

 Çocukla görüşmede dikkat edilecek hususlar,

 Aile de anemnez alma ve / anamnez alınmasında nelere dikkat edilmeli?

 İstismar vakalarında görüşme teknikleri

 Çocuklarda psikoterapik hikaye alma


4.EĞİTİM:

ÇOCUK DEĞERLENDİRME TESTLERİ

Psikolog Meltem KARAÇELİK

18 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar(Zekâ, Zekâ Yaşı, Kronolojik Yaş,

Standartlık, Norm vb.)

 Ölçme araçlarının kullanım alanları, sınıflanması, işlevleri ve uygulama ilkeleri

 Ölçme araçlarını kullanırken tercih edilmesi gereken uygun iletişim yöntemi ve fiziki

ortamın hazırlanması

 Objektif testlerin kullanımı: uygulanması, puanlanması ve yorumlanması ile dönüt

verme

 Ankara Gelişim Tarama Envanteri

 Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi

 Peabody Resim Kelime Testi

 Goodenough- Harris Bir İnsan Çiz Testi


5.EĞİTİM:

OYUN TERAPİSİ

Klinik Psikolog Begüm Kalender

11-12 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Oyun Nedir?

 Oyunun Anlamı Nedir?

 Oyun Terapisi’nin Tarihi ve Gelişimi, Kuramsal Yaklaşımlar (Non Direktif Oyun

Terapisi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi)

 Oyun Terapisi ile ilgili temel kavramlar, teknikler. (Oyun terapi odasının özellikleri,

oyuncakların seçimi)

 Oyun terapisi’nin terapötik amaçla kullanımı, 

 Gelişim Dönemlerine Göre Oyun ve Aşamaları


6.EĞİTİM:

KISA SÜRELİ ÇÖZÜM ODAKLI TERAPİ

Öğr. Gör. Cem BERBER

19-20 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

• Çözüm Odaklı Yaklaşımın Temel Prensipleri

• Sistem Yaklaşımı Kapsamında Çözüm Odaklı Danışmanlık

• Çözüm Odaklı Danışmanlık Süreci: İlişki kurma, problemi dinleme, yeniden çerçeveleme, övgü, istisnaları belirleme, amaç belirleme, mucize sorular, derecelendirme çözüm geliştirme, mesaj yazma, değişimi fark etme

• Çözüm Odaklı Danışmanlık Yaklaşımı Soru Örnekleri

• Kısa Süreli Yaklaşım Uygulamaları

• Bireysel Uygulamalar

• Küçük Grup Uygulamaları

• Okullarda Çalışan Uzmanlar İçin, Sınıf Ortamı Örnekleri

• Ailelerle Çözüm Odaklı Yaklaşım Eğitim Yöntem ve Teknikleri

• Programda bilgi aktarımı, rol canlandırma, kartlar ve oyuncaklarla içgörü çalışmaları, video izleme, küçük gruplarla yapılacak çalışmalar gibi teknik ve yöntemler kullanılacaktır.


7.EĞİTİM:

KLİNİK İLK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

Klinik Psikolog Nida ALTUN

30 Ekim 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Psikoterapi nedir, ne değildir?

 Psikoterapi ortamı nasıl olmalıdır?

 Terapötik ilişki geliştirme yöntemleri

 Dinleme, soru sorma ve teşvik yöntemleri

 Empatinin önemi, aktarımı, paylaşma ilkeleri ve biçimleri


8.EĞİTİM:

BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (BDT)

Klinik Psikolog/ Öğr. Gör. Buse Duran

19-25-26 Şubat 4-5 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş

 Temel İlkeler

 Tarihçe

 Bilişsel Davranışçı Terapiye Uygunluğun Değerlendirilmesi

 Terapi Odası ve Genel Kurallar

 Teröpatik İlişki ve İşbirliği

 Tedaviye Genel Bakış

 Değerlendirme, Kavramsallaştırma Ve Formülasyon

 Terapi Süreci

 Terapi Süreci Amaç, Yapısı ve Aşamaları

 Bilişsel Kavramsallaştırma

 Değerlendirme Seansı

 İlk Terapi Seansının Yapısı

 İkinci Seans ve Sonrası Yapı ve Biçim

 Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler

 Otomatik Düşünceleri Belirleme

 Duyguların Belirlenmesi

 Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi

 Otomatik Düşünceleri Yanıtlama

 Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme

 Temel İnançları Belirleme Ve Değiştirme