Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
https://sem.gelisim.edu.tr/

Uygulamalı Klinik Staj Programı

Uygulamalı Klinik Staj Programı
₺ 5950
11.02.2023 - 25.03.2023

Yüzyüze



STAJ PROGRAMI EĞİTMEN VE EĞİTİM İÇERİĞİ:


1.EĞİTİM:


MMPI

Klinik Psikolog Nida ALTUN

11 Şubat 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Kişilik kavramı ve ölçülmesi

 Projektif ölçüm

 Objektif ölçüm

 Minnesota Çokyönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) tanıtılması

 Alt ölçeklerin geliştirildiği dönemin psikopatoloji paradigması ışığında ele alınması

 MMPI-2, MMPI-2-RF ve Türkiye çalışması

 MMPI’ın Uygulanması

 Uygulamanın esasları; test verme ilişkisi, uygulama yeri, zamanı ve biçimi

 Testin kimlere, hangi koşullarda ve nasıl uygulanacağı

 Test sonucunu olumsuz yönde etkileyecek faktörler

 MMPI’ın Yorumlanması

 Yorumlamanın esasları

 Profil çıkarma


 Geçerlik alt ölçeklerine dayalı yorumlama

 Tekli, ikili, üçlü ve dörtlü yükselmelere dayalı yorumlama

 Nevrotik, psikotik ve kişilik bozukluğu örüntüleri

 Kritik madde analizi

 Ortaya çıkan savunma düzenekleri üzerinden yorumlama


2.EĞİTİM:

RESİM ANALİZİ

Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN

25 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Çocuk Resmi Gelişim Dönemleri

 Karalama Dönemi (2-4 Yaş)

 Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş)

 Şematik Dönem (7-9 Yaş)

 Gerçekçilik (Gruplaşma) Dönemi (9-12 Yaş)

 Görünürde Doğalcılık Dönemi (12-14 Yaş)

 Çocuk Resimlerinin Özellikleri

 Saydamlık

 Realizm

 Çizimlerde Detay Figürlerin Anlamı

 İnsan Figürünün Detayları ve Anlamları

 Çocuk Çizimlerinde Evin ve Çevresinin Anlamı

 Çocuk Resimlerinin Genel Olarak Yorumlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken

Hususlar

 Çocuğun Resim Etkinliği Karşısında Anne Baba ve Okulun Rolü Ne Olmalıdır?

 Çocuk Resmi Değerlendirme Testleri

 Bir İnsan Çiz Testi

 Goodenough – Harris Bir İnsan Çiz Testi

 Bir Adam Çiz Testi

 Aile Resmi Testi

 Hayali Hayvan Çiz Testi

 Ev-Ağaç-İnsan

 Hayvan Ailesi Çiz Testi


3.EĞİTİM:

ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK GÖRÜŞME

Klinik Psikolog Zehra Dilara ÖZEN

18 Şubat 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:


 Çocuklarla nasıl görüşme yapılır?

 Ailenin sürece dahil edilmesi nasıl gerçekleşmeli?

 Çocuklarla yapılan görüşme ve gözlemler nasıl raporlanır?

 Gelişimsel değerlendirmede ölçek ve test kullanımı nasıl olur?

 Hangi test ve ölçekleri neye göre seçmeliyiz?

 Çocukla yapılan görüşmede danışmanlık, yönlendirme ve tedavi süreci nasıl ele

alınmalı?

 Çocuklarla çalışırken farklı terapi ve ekollerin tedavideki yeri

 Çocukla görüşmede dikkat edilecek hususlar,

 Aile de anemnez alma ve / anamnez alınmasında nelere dikkat edilmeli?

 İstismar vakalarında görüşme teknikleri

 Çocuklarda psikoterapik hikaye alma


4.EĞİTİM:

ÇOCUK DEĞERLENDİRME TESTLERİ

Psikolog Meltem KARAÇELİK

18 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar(Zekâ, Zekâ Yaşı, Kronolojik Yaş,

Standartlık, Norm vb.)

 Ölçme araçlarının kullanım alanları, sınıflanması, işlevleri ve uygulama ilkeleri

 Ölçme araçlarını kullanırken tercih edilmesi gereken uygun iletişim yöntemi ve fiziki

ortamın hazırlanması

 Objektif testlerin kullanımı: uygulanması, puanlanması ve yorumlanması ile dönüt

verme

 Ankara Gelişim Tarama Envanteri

 Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi

 Peabody Resim Kelime Testi

 Goodenough- Harris Bir İnsan Çiz Testi


5.EĞİTİM:

OYUN TERAPİSİ

Klinik Psikolog Begüm Kalender

11-12 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Oyun Nedir?

 Oyunun Anlamı Nedir?

 Oyun Terapisi’nin Tarihi ve Gelişimi, Kuramsal Yaklaşımlar (Non Direktif Oyun

Terapisi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi)

 Oyun Terapisi ile ilgili temel kavramlar, teknikler. (Oyun terapi odasının özellikleri,

oyuncakların seçimi)

 Oyun terapisi’nin terapötik amaçla kullanımı, 

 Gelişim Dönemlerine Göre Oyun ve Aşamaları


6.EĞİTİM:

KISA SÜRELİ ÇÖZÜM ODAKLI TERAPİ

Öğr. Gör. Cem BERBER

19-20 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

• Çözüm Odaklı Yaklaşımın Temel Prensipleri

• Sistem Yaklaşımı Kapsamında Çözüm Odaklı Danışmanlık

• Çözüm Odaklı Danışmanlık Süreci: İlişki kurma, problemi dinleme, yeniden çerçeveleme, övgü, istisnaları belirleme, amaç belirleme, mucize sorular, derecelendirme çözüm geliştirme, mesaj yazma, değişimi fark etme

• Çözüm Odaklı Danışmanlık Yaklaşımı Soru Örnekleri

• Kısa Süreli Yaklaşım Uygulamaları

• Bireysel Uygulamalar

• Küçük Grup Uygulamaları

• Okullarda Çalışan Uzmanlar İçin, Sınıf Ortamı Örnekleri

• Ailelerle Çözüm Odaklı Yaklaşım Eğitim Yöntem ve Teknikleri

• Programda bilgi aktarımı, rol canlandırma, kartlar ve oyuncaklarla içgörü çalışmaları, video izleme, küçük gruplarla yapılacak çalışmalar gibi teknik ve yöntemler kullanılacaktır.


7.EĞİTİM:

KLİNİK İLK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

Klinik Psikolog Nida ALTUN

30 Ekim 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Psikoterapi nedir, ne değildir?

 Psikoterapi ortamı nasıl olmalıdır?

 Terapötik ilişki geliştirme yöntemleri

 Dinleme, soru sorma ve teşvik yöntemleri

 Empatinin önemi, aktarımı, paylaşma ilkeleri ve biçimleri


8.EĞİTİM:

BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (BDT)

Klinik Psikolog/ Öğr. Gör. Buse Duran

19-25-26 Şubat 4-5 Mart 10.00/17.00

Eğitim İçeriği:

 Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş

 Temel İlkeler

 Tarihçe

 Bilişsel Davranışçı Terapiye Uygunluğun Değerlendirilmesi

 Terapi Odası ve Genel Kurallar

 Teröpatik İlişki ve İşbirliği

 Tedaviye Genel Bakış

 Değerlendirme, Kavramsallaştırma Ve Formülasyon

 Terapi Süreci

 Terapi Süreci Amaç, Yapısı ve Aşamaları

 Bilişsel Kavramsallaştırma

 Değerlendirme Seansı

 İlk Terapi Seansının Yapısı

 İkinci Seans ve Sonrası Yapı ve Biçim

 Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler

 Otomatik Düşünceleri Belirleme

 Duyguların Belirlenmesi

 Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi

 Otomatik Düşünceleri Yanıtlama

 Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme

 Temel İnançları Belirleme Ve Değiştirme