Eğitim Konuları ve Detayları:
Unity Temelleri ve Arayüzü:
Bu bölümde öğrenciler, Unity oyun motorunun temel özelliklerini ve arayüzünü öğrenirler. Unity Editor'ün bileşenleri, sahne yönetimi, proje kurulumu ve temel yapı taşları hakkında bilgi sahibi olurlar. Öğrenciler, Unity’nin araçlarını kullanarak ilk projelerini oluşturur ve temel oyun mekaniğini anlamaya başlarlar.
Oyun Tasarımı ve Mekanikleri:
Bu kısımda, oyun tasarımının temelleri, oyun mekaniği ve dinamikleri hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, oyun konseptleri geliştirme, seviyeler tasarlama, karakterler ve oyun dünyası oluşturma konularında çalışır. Ayrıca oyun tasarım dokümanı (GDD) hazırlamayı öğrenirler.
2D ve 3D Oyun Geliştirme:
Öğrenciler, hem 2D hem de 3D oyun geliştirme tekniklerini öğrenirler. Bu modülde, sprite kullanımı, 2D ve 3D modelleme, aydınlatma, kamera kullanımı, fizik motoru ve animasyonlar hakkında dersler verilir. Öğrenciler, bu bilgileri kullanarak basit 2D ve 3D oyunlar geliştirirler.
Programlama Temelleri (C#):
Bu bölümde, oyun geliştirme için gerekli olan temel programlama bilgileri öğretilir. Öğrenciler, C# dilini kullanarak script yazma, değişkenler, döngüler, koşullar, fonksiyonlar ve olaylar gibi temel programlama kavramlarını öğrenirler. Bu bilgilerle, oyunlarında interaktif öğeler oluşturabilirler.
Oyun Fizikleri ve Animasyon:
Bu modülde, oyunlarda fizik motorunun kullanımı ve animasyon teknikleri hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, karakter animasyonları, hareketli objeler, çarpışma tespiti, kuvvetler ve kinematik ile ilgili dersler alırlar. Ayrıca, Unity’nin Animator ve RigidBody bileşenlerini kullanarak çeşitli animasyonlar ve fizik tabanlı etkileşimler oluştururlar.
Kullanıcı Arayüzü Tasarımı:
Öğrenciler, oyunlarda kullanıcı arayüzü (UI) tasarımının temellerini öğrenirler. Bu bölümde, UI öğeleri oluşturma, menüler, butonlar, HUD (Heads-Up Display) ve diğer arayüz bileşenlerinin tasarımı ve programlanması konularında bilgi verilir. Unity’nin UI araçları kullanılarak pratik çalışmalar yapılır.
Mobil Oyun Geliştirme:
Bu bölümde, mobil platformlar için oyun geliştirme teknikleri öğretilir. Öğrenciler, dokunmatik ekran kontrolleri, performans optimizasyonu, cihazlar arası uyumluluk ve platforma özel özellikler gibi konular hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, Unity kullanarak Android ve iOS için oyun geliştirme süreçlerini öğrenirler.
Proje Yönetimi ve Ekip Çalışması:
Öğrenciler, oyun geliştirme projelerinin nasıl yönetileceğini ve ekip çalışmasının önemini öğrenirler. Bu modülde, proje planlama, görev dağılımı, zaman yönetimi, işbirliği araçları ve sürüm kontrol sistemleri hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, grup projelerinde birlikte çalışarak bu becerileri pratiğe dökerler.
Oyun Test Etme ve Hata Ayıklama:
Bu bölümde, oyun test etme ve hata ayıklama (debugging) süreçleri öğretilir. Öğrenciler, oyunlarını test ederek hataları tespit etme, düzeltme ve genel performans iyileştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, Unity’nin debug araçları ve test yöntemlerini kullanarak pratik yaparlar.
Pazarlama ve Yayınlama Stratejileri:
Bu modülde, oyunların pazarlama ve yayınlama süreçleri hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, hedef kitle analizi, pazarlama stratejileri, sosyal medya kullanımı, oyun tanıtımı ve yayınlama platformları hakkında dersler alırlar. Ayrıca, oyunlarının piyasaya nasıl sürüleceği ve başarılı bir şekilde nasıl tanıtılacağı konularında rehberlik edilir.