Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
https://sem.gelisim.edu.tr/

PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ

PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ

İGÜ SEM Psikoloji Eğitimleri

PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ

PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ

çocuk değerlendirmekasım


Eğitimin Amacı:
Çocuklar ile çalışan/çalışmayı planlayan meslek profesyonellerine yönelik, çocukların gelişimlerini sağlıklı bir şekilde gözlemlemeye olanak sağlayan ve güncel olarak kullanılan ölçme değerlendirme testlerinin uygulama ve raporlama yetkinliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Kimler Katılabilir?
Üniversitelerin Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Okul Öncesi Eğitimi Bölümü Lisan mezunları ile bu bölümlere devam eden öğrenciler.

Eğitimin İçeriği:
• Metropolitan Okul Olgunluğu Ölçeği
• Ankara Gelişim Tarama Envanteri(AGTE)
• Gessel gelişim figürleri testi
• Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi
• Porteus Labirentleri Zeka Testi
• Kent EGY Zeka Testi
• Good Enough Bir Adam Çiz (Zeka Testi)
• PEABODY Resim Kelime Testi(Zeka testi)
• Çocukluk Çağı Depresyon ölçeği
• Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite ölçeği
• Davranım Bozuklukları Ölçeği
• Süpervizyon çalışması

WISC-R 2018kasım


Eğitimin Amacı: Bu eğitim ülkemizde çok sık kullanılan Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği’ni (WISC-R) uygulama ve yorumlama ile ilgili temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca zihinsel işlev değerlendirmesinin rolünü anlama, bir zeka testi olarak WISC-R’nin güçlü ve zayıf yanlarını öğrenme ve değerlendirme sürecinde önemli olan etik mevzuatı anlamayı da hedeflemektedir.

Kimler Katılabilir? Üniversitelerin Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Okul Öncesi Eğitimi Bölümü Lisan mezunları ile bu bölümlere devam eden öğrenciler.

Eğitimin İçeriği
• Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeğinin tanıtımı
• Testin kullanım alanları
• Testin uygulanışı
• Uygulamada dikkat edilecek hususlar
• Test yönergelerinin öğretilmesi
• Alt test puanlarının ayrı ayrı yorumlanması
• Genel test puanlarının bütün olarak yorumlanması
• Test sonucunun raporlaştırılması
• Süpervizyon çalışması

mmpi kasım

Eğitimin Amacı:
MMPI eğitiminin amacı katılımcılara, Minnesota çok yönlü kişilik envanteri testini amacına uygun biçimde kullanma, objektif olarak kişiliğin ve psikopatolojinin ölçülmesi, değerlendirmesi, yorumlanması ve bilgilendirme yapılmasında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Kimler Katılabilir?
Üniversitelerin Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Okul Öncesi Eğitimi Bölümü Lisan mezunları ile bu bölümlere devam eden öğrenciler.

Eğitimin İçeriği
• Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Tanıtımı
• MMPI’ın işlevi ve sınırlılıkları
• Kliniklerde ve İnsan kaynakları alanında kullanımı
• Geçerlik Alt testlerinin tanıtımı ve değerlendirmesi
• Klinik alt testlerin tanıtımı ve değerlendirilmesi
• MMPI uygulamasında dikkat edilecek genel hususlar
• Test yönergesinin verilişi
• Formların verilişinde ve dolduruluşunda dikkat edilecek hususlar
• Grafik oluşturma
• Test Geçerliğinin değerlendirilmesi
• Yorumlama ve raporlaştırma
• Geçerlik test konfigürasyonlarının yorumlanması
• İkili ve üçlü yükselme kodlarının yorumlanması
• Geçerlik ve klinik alt testlerle birlikte genel test profilinin yorumlanması
• Gerçek hastalara uygulanmış örnek test profilleri üzerinde tartışma
• Rapor yazımı ve raporda dikkat edilecek hususlar
• Örnek vaka değerlendirmeleri
• Süpervizyon

resim analizi aralık

Eğitimin Amacı:
Bu eğitimde katılımcılara psikanalitik temellere dayanan ve projektif bir teknik olan resim analizinin tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanmaktadır. Alanda çocuk ve yetişkinleri değerlendirmek için en sık kullanılan ve bilişsel bağlantıları en iyi uyandırma olasılığı olan; aile çiz testi, bir ağaç çiz testi, bir adam çiz testi, kaktüs çiz testi, bir hayvan çiz testi, bir ev çiz testi gibi testler teorik ve uygulamalı olarak anlatılarak verilerin psikopatolojik açıdan yorumlaması öğretilecektir. Resim analizi ile aile, okul ve iş ortamlarındaki sorunlar, iletişim kopuklukları, çocuklarda fiziksel şiddet ve cinsel istismar, zeka düzeyi ve ilgi alanları gibi bir çok konunun nasıl tespit edilebileceğinin katılımcılara öğretilmesi hedeflenmektedir.

Kimler Katılabilir?
Üniversitelerin Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Okul Öncesi Eğitimi Bölümü Lisan mezunları ve öğrencileri öncelikli olmak üzere Resim analizine ilgi duyan herkes katılabilir.

Eğitimin İçeriği
Çocuk ve Yetişkinleri değerlendirmede en çok kullanılan ve bilişsel bağlantıları en iyi uyandırma olasılığı olan resim testlerinin analizi ve yorumlaması öğretilecek ve süpervizyon çalışması yapılacaktır.
İçerikteki bazı testler şunlardır:
• Aile çiz testi
• Bir ev çiz testi
• Bir ağaç çiz testi
• Bir adam çiz testi
• Kaktüs çiz testi
• Bir hayvan çiz testi

 

klinik1

İGÜ Psikoloji Eğitimleri ile kariyerinde bir adım öne geç!

Eğitim Tarihi: 9 Aralık 2018 - Pazar

Kontenjan 30 kişi ile sınırlıdır.

Eğitim İçeriği: Klinik Öykü Alma, İlk Görüşme, İlk Görüşme Teknikleri, Klinik Rapor Yazma, Psikoeğitim

Eğitmen: Uzman Klinik Psikolog Kahraman GÜLER

Eğitim Süresi: 1 Gün / 12 Ders Saati

 

**Bu Eğitim Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, 5N1K Psikoakademi ve ZiOn Psikoakademi ile işbirliği halinde yürütülmektedir.

Eğitim sonunda katılımcılara Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi tarafından YÖK onaylı katılım belgesi verilecektir.

Bilgi ve kayıt için:

sem@gelisim.edu.tr

02124227000/119-160

Facebook, Twitter, Instagram : @gelisimsem

denver1

İGÜSEM bünyesinde Denver II Gelişim Testi Sertifika Programı başlayacaktır. 

Eğitmen: Uzman Klinik Psikolog Halilcan Karataş
Eğitim Tarihi: 15-16 Aralık 2018
 
Eğitimin sonunda YÖK onaylı uygulama sertifikası verilecektir.

EĞİTİMİN TANITIMI:
Denver II, 0-6 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesinde kullanılan bir tarama testidir. Denver Gelişimsel Tarama Testi adı ile ilk kez 1967 yılında Frankenburg ve Dodds tarafından yayınlanmış, dünyada 50′den fazla ülkede standardize edilerek uygulamaya konmuştur.  1980 yılında Türk çocuklarına Ankara standardizasyonu Prof. Dr. Kalbiye Yalaz ve Prof. Dr. Shirley Epir (Hacettepe Tıp Fakültesi) tarafından yapılarak kullanıma sunulmuştur. Denver II 1996 yılında Prof. Dr. Kalbiye Yalaz ve Prof. Dr. Banu Anlar’ın Ankara standardizasyonu ve eğitim programı yeniden ülke çapında kullanıma sunulmuştur.  DENVER II sağlıklı görünümdeki çocuklarda olası gelişimsel sorunları saptamak amacı ile kullanılır. 

 Üç temel alanda değerlidir:
a) Sağlıklı gözüken çocukları olası sorunları yönünden taraması,
b) Gelişimsel gerilik olduğundan kuşkulanılan işlevleri nesnel şekilde saptama olanağı vermesi,
c) Riskli bebekleri (örneğin doğum öncesi sorunlar, düşük doğum ağırlıklı ya da erken doğmuş, çoğul gebelikler, ailede gelişimsel sorunu olanlar, yardımcı üreme teknikleri ile doğan bebekler v.b.) izlemede kullanılabilmesi.
 
Ayrıca;
KİŞİSEL-SOSYAL, İNCE MOTOR, DİL ve KABA MOTOR alanlarda çocuğun kendi yaş grubundaki diğer çocuklarla karşılaştırılarak hangi yaş diliminde olduğunu göstermesi açısından diğer birçok gelişimsel tarama testine göre daha kolay uygulanma özelliği taşımaktadır.
 
Denver II Testi sahada şu üç alanda kullanılmaktadır:
1- Klinik değerlendirme:
Herhangi bir belirti göstermeyen sağlıklı çocuklarda ya da bazı belirtilerinden kuşkulanılan 0-
6 yaş grubu çocuklarda tarama testi olarak kullanılmalıdır. Testin belirli aralıklarla (örneğin
yılda bir) uygulanması gereklidir. Ayrıca anne-babaya çocuk gelişimi konusunda bilgi ve
öneri verebilmek için uygun bir ortam oluşturur.
 
2- Özel Eğitim:
Gelişimsel sorunu konusunda tanı almış ve özel eğitime başlatılan çocukların ilk değerlendirmeleri ve aralıklı olarak tekrarlanarak eğitim programının olumlu ya da olumsuz etkilerinin izlenmesine yardımcı olur.
3- Okul Öncesi Kurumları:
Okul öncesi eğitim kurumuna başlayan çocuğun beceri düzeyinin ve gelişiminin belirlenmesi ve olası bir sorunda doktora/hastaneye yönlendirme amaçlı kullanılabilir. Aileye bilgi vermek ve çocuğun eğitim programını oluşturmakta yararlı olur.
 
Eğitime Kimler Katılabilir ?
Eğitime psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler, ruh sağlığı profesyonelleri ve alanda eğitim alan lisans ve lisansüstü öğrencileri katılabilir.
- Psikologlar
- Psikolojik Danışmanlar
- Psikoloji ve PDR Öğrencileri
- Sosyal Hizmet Uzmanları
- Aile Danışmanları
- Çocuk Gelişim uzmanları ve öğrencileri

Eğitimle ilgili merak ettiğiniz detaylar için:
02124227000/ 119-160'dan bize ulaşabilirsiniz.

*Bu Eğitim Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, 5N1K Psikoakademi ve ZiOn Psikoakademi işbirliği halinde yürütülmektedir.

 

çözüm odaklı terapi

Eğitim Tarihi: 29-30 Aralık
Eğitim süresi: 20 Saat
İGÜ mensuplarına indirim fırsatı!


Eğitime Kimler Katılabilir?
Eğitime psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler, ruh sağlığı profesyonelleri ve alanda eğitim alan lisans ve lisansüstü öğrencileri katılabilir.

  • Çocuk ve Ergen Psikiyatristleri ve Asistanları
  • Psikologlar
  • Psikolojik Danışmanlar
  • Psikoloji ve PDR Öğrencileri
  • Sosyal Hizmet Uzmanları
  • Aile Danışmanları

Eğitmen: Uzman Klinik Psikolog ve Yazar Nermin SARIBAŞ, Uzman Klinik Psikolog Kahraman GÜLER

**Bu Eğitim Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, 5N1K Psikoakademi ve ZiOn Psikoakademi ile işbirliği halinde yürütülmektedir.
Eğitim sonunda katılımcılara Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi tarafından YÖK onaylı uygulama sertifikası verilecektir.

Bilgi ve kayıt için:
sem@gelisim.edu.tr
02124227000/119-160
Facebook, Twitter, Instagram : @gelisimsem

 

oyun terapi

Eğitimin amacı: Katılımcılara oyun terapisi hakkında kapsamlı teori ve uygulama becerilerine sahip olarak, uygulayıcı kişiye oyunun dönüştürücü gücünü derinlemesine görme imkanı vermek, profesyonel becerilerin gelişmesine, örnek vaka ve uygulamalarla katılımcıların daha güvenli bir alan oluşturmalarına olanak sağlamaktır.
 
 Oyun: Oyun bizi zamanın yükümlülüğünden uzaklaştırır, oyun zaman bütünlüğünden farklı bir dünya içerisinde tekrardan var olma imkanı sunar. Oyunun kendi halinde iyileştirici bir özelliği olmasıyla beraber bu alanda uygulama yapmak isteyen kişilerde olması gerekenler; mesleki donanım, tanısal ve klinik bilgi ve becerilerdir.
 
 Oyunun çocuğun hayatına sunduğu bu mücevher nedir?
 Yokluğunda hangi eksiklikler ve sorunlar ortaya çıkar?
 Bu eğitimin alınması halinde;

  • Çocuğun oyun içerisindeki iç dünyasını gözlemlemek ve bunların anlamlarını görebilmek

  • Sorunlarla baş etme becerilerini güçlendirmek,

  • Çocuğun keşfetme özgürlüğüne, -kendini ifade etmesine, -kendine ve çevresine farkındalık kazanmasına, -birey olma dahilinde sorumluluk ve becerilerinin edinimine, -rehberlik etme imkanı bulmak.

Oyun Nedir? 
Oyunun Anlamı Nedir? 
Oyunun çocuk hayatındaki önem ve yeri
Neden oyun Terapisi?
Oyun Terapisi’ne Giriş- ısınma çalışması ve paylaşım
Oyun Terapisi’nin önemi
Hangi çocuklar oyun terapisinden yararlanır?
Çocuk psikopatolojisi ve Oyun Terapisi
Oyun Terapisinin Terapötik gücü
Oyun Terapistinin Özellikleri, Terapistlik Becerileri
Oyun Terapisi’nin Tarihi ve Gelişimi, Kuramsal Yaklaşımlar 
(Non Direktif Oyun Terapisi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Freudyen oyun terapisi, Adlerian Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi )
Geçiş Nesneleri
Çocuk gelişimi, dönemsel sorunlar
Oyun terapisinin uygulama yolları
Oyun odası nasıl olmalı?
Oyun odasında kullanılabilecek malzemeler
Çocukların oynadıkları oyunları yorumlama
Oyun Terapisindeki sınır
Terapi süreci yönetimi (seansa başlama-sürdürme- sonlandırma)
Aile görüşmeleri
Vaka paylaşımları,VideoRole Playing
Uygulamalı vaka çalışmaları

Eğitim Süresi: 20 Saat

Eğitimci: Uzman Klinik Psikolog Pelin HAZER, Uzman Klinik Psikolog Kahraman GÜLER
Eğitim Ücreti: İletişime geçiniz.

Eğitim sonunda katılımcılara Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi tarafından YÖK onaylı uygulama sertifikası verilecektir.

**Bu Eğitim Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, 5N1K Psikoakademi ve ZiOn Psikoakademi işbirliği halinde yürütülmektedir.

Hemen Kaydolmak İçin:



 

Eğitimle ilgili merak ettiğiniz detaylar için:

02124227000/ 119-160'dan bize ulaşabilirsiniz. 

emdrtemel
Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR)

                                   Temel Düzey Eğitimi

Eğitim Süresi: 4 Gün (teorik ve grup içi uygulama eğitimleri) + 2 gün (süpervizyon eğitimleri)

Eğitimin Amacı: 4 gün sürecek olan temel eğitimde katılımcıların, akut ve kronik ruhsal travmaya maruz kalmış kişilere ve travma sonrası stres bozukluğu tanısı almış kişilerde müdahale yaklaşımlarının ve EMDR tekniklerinin doğru, eksiksiz ve etik kurallar çerçevesinde uygulanabilir şekilde eğitimlerini sağlamaktır. Eğitim sonrası vaka alımlarında her bir katılımcı için 2 defa olmak şartı ile süpervizyon eğitimi sağlanacaktır. Süpervizyon destekleri, sonrasında da devam edecektir. Teorik ve pratik eğitime eksiksiz katılım sağlayan katılımcılar sertifika alabilmek için yapılacak olan sınava katılmaya hak kazanacaklardır.

Süpervizyon destekleri: Temel eğitim ve zorunlu süpervizyon uygulamalarının sonrasında pratik uygulamalar ve süpervizyon destekleri, katılımcılar tam olarak yeterli düzeye gelene kadar ve kendilerini bağımsız olarak yeterli seviyede uygulayabilir hissedene kadar devam edecektir. Katılımcılarla daimi şekilde irtibatımızı sağlamakta ve desteklerimizi sürdürmekte olacağız.

Eğitim Planı ve İçeriği:

1.gün:

  • Katılımcıları tanıma, deneyim ve bilgi düzeyleri hakkında konuşma
  • Ruhsal travmanın tanımlanması
  • Travma sonrası stres bozukluğu tanımı
  • Ruhsal travma tanısını doğru şekilde anlayabilmek
  • Travma sonrası stres bozukluğunun nörobiyolojisi
  • Bilimsel kanıtlar ve nörogörüntülemeler eşliğinde akut travma ve travma sonrası stres bozukluğunun değerlendirilmesi
  • Travma sonrası stres bozukluğunda ve akut travmalarda farmakolojik tedavi
  • EMDR ye giriş
  • Gün sonu tartışması

2.gün:

  • EMDR ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmalara bakış
  • EMDR nin tanımı ve tarihçesi
  • EMDR nin kazandırdıkları
  • EMDR nin etki mekanizmalarının nörobiyolojik araştırmalar ışığında değerlendirilmesi
  • EMDR de kullanılan teknikler
  • Standart EMDR travma protokolü
  • Gün sonu tartışması

3.gün:

  • Standart EMDR travma protokolü (devam)
  • Alternatif iki yönlü uyarımlar ve etkilerinin karşılaştırılması
  • EMDR uygulamaları esnasında karşılaşılabilen zorluklar ve baş etme yöntemleri
  • EMDR de ileri düzey müdahale tekniklerine bakış
  • Çocuklarda EMDR uygulamalarına bakış
  • Gün sonu tartışması

4.gün:

  • Travma sonrası stres bozukluğu dışı EMDR uygulamalarına bakış
  • Vaka analizleri
  • Vaka uygulamaları ve grup içi workshoplar
  • Gün sonu tartışması
  • Süpervizyonlar için bilgilendirmeler

 

5.gün (Süpervizyon günü)

  • Katılımcıların yaptığı uygulama kayıtlarını dinlemek ve yorumlamak
  • EMDR protokolünde karşılaştıkları problemlere çözüm önerileri hazırlamak
  • Terapi planını yapılandırmak

6.gün (Süpervizyon günü)

  • Yapılan uygulama kayıtlarını dinlemek ve yorumlamak
  • EMDR protokolünde karşılaştıkları problemlere çözüm önerileri hazırlamak
  • Terapi planını yapılandırmak
  • Terapistin, terapinin sonraki basamakları için etkili çözümler bulabileceğini, yetkinliğini netleştirmek

Sınav: Eğitimlere eksiksiz katılım sağlayan ve süpervizyonlarını tamamlayan katılımcılar teorik ve pratik sınava tabi tutulacaklardır.

Eğitim Sertifikası: Teorik sınav ve pratik uygulamalardan geçer not alan katılımcılar Uluslarası akreditasyonları bulunan İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK), Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, ZioN Psikiyatri Akademisi onaylı sertifika almaya hak kazanacaklardır.

Eğitim Sonrası Beklentiler ve Kazançlar: Teorik eğitimlerine eksiksiz katılım sağlayan, süpervizyonlarını ve sınavlarını başarıyla tamamlayan katılımcılar ruhsal travma mağdurlarına doğru ve etik müdahale yapabilme yetisi kazanacaklardır. Bu doğrultuda oluşturulabilecek bir travma ekibi, her türlü ruhsal travmaya maruz kalmış kişiler için potansiyel bir müdahale ekibi olarak hazır bulundurulabilecektir. Şiddet, savaş, terör ve doğal afet gibi günümüz dünyasının acımasız gerçekleri olan durumlarda dahi her daim müdahalede bulunabilecek yeti ve yetkiyi kazanacaklardır. Kendi özel uygulama yaşamlarında EMDR yöntemini başarılı bir şekilde uygulayabilir duruma gelebileceklerdir.

Kimler eğitime katılabilir: Psikiyatri uzmanları, psikiyatri asistanlığının en az 2 yılını tamamlamış olanlar, psikologlar, psikolojik danışmanlık ve rehberlik uzmanları (Gerekli evraklar eğitim kayıtları esnasında istenecektir).

Eğitmen: Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Onur Okan DEMİRCİ (Tüm süreçler eğitmenin kendisi tarafından gerçekleştirilecektir)

Eğitim kontenjanı: 20 kişi

Eğitim yeri: İstanbul Gelişim Üniversitesi

Eğitim Tarihleri: 10-11 Şubat 2018 (Teorik ve grup içi uygulamalar) (18 saat)

                               17-18 Şubat 2018 (Teorik ve grup içi uygulamalar) (18 saat)

                               17 Mart 2018 (Süpervizyon) (9 saat)

                               21 Nisan 2018 (Süpervizyon) (9 saat)

Eğitim Ücreti: 3900 ₺ İGÜ Mensuplarına %25 İndirimle 2925 ₺

Eğitim sonunda katılımcılara Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi tarafından YÖK onaylı uygulama sertifikası verilecektir.

**Bu Eğitim Boğaziçi Ruh Sağlığı Derneği, 5N1K Psikoakademi ve ZiOn Psikoakademi işbirliği halinde yürütülmektedir.

Hemen Kaydolmak İçin:



 

Eğitimle ilgili merak ettiğiniz detaylar için:

02124227000/ 119-160'dan bize ulaşabilirsiniz. 

 

nlpşubat

BİLİNÇALTI PROGRAMLAMA ATÖLYESİ /

NEURO LINGUISTIC PROGRAMING (NLP)

ile Hayatınıza Farklı Bir Yön Verin!

 

Atölyenin amacı

 

Düşüncelerimizin, dil yoluyla yarattığı davranışların, bilincine ve farkındalığına vararak, tüm bu süreci algılayıp, yaşam boyu düşüncelerimizin kendimize hizmet etmesini sağlamak. Yaşam kalitemizi yükseltmek.

 

Katılımcıların Kazanımları

 

Motivasyon, başarı, farkındalık, farklı bakış açıları geliştirebilme, etkili iletişim, düşünce, dil ve davranışları yönetebilme, özgüven, özsaygı, mutluluk, sakinlik, huzur, rahatlama, fobilerden kurtulma.

 

Eğitim Tarihi: 23 Şubat 2019

Eğitim Süresi: 1 Gün 5 Saat

Eğitmen: Metin TOPÇU

 

Bilgi ve kayıt için:

sem@gelisim.edu.tr

02124227000/119-160

Facebook, Twitter, Instagram : @gelisimsem

**Eğitim sonunda katılımcılara Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi tarafından YÖK onaylı katılım belgesi verilecektir.