Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
https://sem.gelisim.edu.tr/

Öğretmenlere Yönelik Eğitimler

Öğretmenlere Yönelik Eğitimler

Öğretmenlere Yönelik Eğitimler

Öğretmenlere Yönelik Eğitimler

ÖĞRETMENLERE YÖNELİK EĞİTİMLER

 

Eğitimin Amacı

Program, katılımcıların etkili ve yetkin eğitimciler olabilmeleri için, eğitim ihtiyacı analizinden eğitim planlamasına, eğitim içeriği tasarımdan, eğitim materyalleri hazırlamaya, modern eğitim metotlarından, eğitimi değerlendirmeye kadar birçok konuda bilgi ve beceri sahibi olmalarını amaçlar. Katılımcılara, eğitimin temel kavramları, ilkeleri ile grup ve bire bir öğretim yöntemlerinin öğretilmesi suretiyle eğitimcilik becerilerinin kazandırılması, yetişkin eğitiminin temel ilkelerinin belirlenmesi ve eğitimcilik niteliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Kimler Katılabilir?

  • Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak eğitim veren kurumlarda çalışan eğitmenler
  • Halk Eğitim Merkezlerine bağlı kurslarda eğitim verenler,
  • 5580 sayılı kanuna tabi olarak kurulan özel eğitim kurumlarında eğitmenlik yapmak isteyenler,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilen işyeri hekimleri,
  • İş güvenliği uzmanı yetiştiren eğitim kurumlarında eğitmenlik yapmak isteyen kişiler
  • İşyerlerinde bilgi aktarımında bulunan ve hizmet içi eğitim veren yönetici konumunda bulunan kişiler,
  • İnsan kaynakları departman elemanları,
  • Eğitim Daire Başkanlığı'nda görev alan kamu çalışanları,
  • Sunum yapmak zorunda olan çalışanlar,
  • İşyeri hekimliği yapmak isteyen doktorlar,
  • Eğitim kurumlarında eğitici kadrosunda bulunanlar,
  • Eğitici olarak görev yapanlar
  • Eğitici olarak görev yapmak isteyenler
  • İşletmelerde personele eğitim veren eğitmenler,
  • İşletmelerde eğitim görevlisi olarak görev yamakta olanlar ve görev almak isteyenler
  • Akademisyenler

Eğitimin İçeriği

EĞİTİMİN TEMEL KAVRAMLARI

  • Eğitim
  • Yetiştirme
  • Geliştirme
  • Pedagoji
  • Androgoji
  • Öğrenme
  • Eğitim öğretim farkı
  • Öğrenme Türleri
  • Öğrenme Stilleri
  1. EĞİTİMİN AŞAMALARI
  • Eğitim İhtiyacı Analizi
  • Kazanımların Belirlenmesi
  • Yöntemin Belirlenmesi
  • Eğitimin Tasarımı
  • Eğitim Uygulanması
  • Eğitimin Değerlendirilmesi
  1. ALGI VE İLETİŞİM
  • Eğitimde Algı Farkındalığı
  • Etkili Dinleme ve İletişim
  • Transaksiyonel Analiz ve İletişim
  1. ETKİLİ SUNUM VE EĞİTİM TEKNİKLERİ
  • Temel Farkındalıklar
  • Teknik Yetkinlik
  • Modern Sunum Yöntemleri (Power Point –Prezi vb. Yetkinlikler)
  • Çoklu Zekâya Yönelik Eğitim Tasarımı
  • Duygusal Zekâ Farkındalığı
  • Eğitimde Zaman Yönetimi
  • Etkili Eğitimcinin Özellikleri
  • Yazılı İletişim Yetkinliği
  1. ETKİLİ BEDEN DİLİ KULLANIMI
  • Referans Çerçevesi oluşturmak
  • Beden Dili Öz Denetimi
  1. EĞİTİMDE LİDERLİK VE MOTİVASYON
  • Motivasyon Kuramları ve Eğitim
  • Liderlik Türleri ve Eğitim
  • Kültür Farkındalığı
  • Zor Katılımcılarla Baş Etme Metotları
  • Eğitimcilerin Karşılaşabileceği Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
  • Eğitimin Bir Proje Olarak Yönetilmesi
  1. EĞİTİMDE YARATICILIK VE YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
  • Yaratıcılığın Formülasyonu
  • Yaratıcık İçin Egzersizler
  • Zihin Haritalama (Mind Mapping)
  • Balık Kılçığı Diyagramı
  • 6 Şapkalı Düşünme Tekniği
  • Eğitimde Yaratıcılık
  • Eğitimde Drama
  1. UYGULAMA
  • Katılımcıların kısa eğitimler hazırlaması ve sunması

Eğitimin Süresi: 45 Saat

Eğitim Yeri: İGÜ Antalya Temsilciliği

Eğitmen: Uzman Psikolog Şebnem KARAOĞLU