“Çocukların iç dünyalarını anlamak için, etkileşim ve oyunla gelişimlerini destekleyin!” Eğitmen: Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanı Çiğdem ERGÜL Eğitimin Süresi: 16 saat Hedef Katılımcı Kitlesi: · Çocuk Gelişimi, Odyoloji, Fizyoterapi ve Psikoloji bölümlerinin son sınıf öğrencileri · Bu alanlarda çalışan uzmanlar (psikologlar, terapistler, öğretmenler vb.) · Çocuk gelişimi ve terapi alanında bilgi ve becerilerini artırmak isteyen profesyoneller · Aileler ve eğitimciler Eğitimin Amacı: DIR® Floortime™ eğitimi, çocukların gelişimsel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek amacıyla, etkileşim yoluyla çocukların bireysel farklılıklarını anlamak ve güçlendirmek için kullanılan bir yaklaşımdır. Bu eğitim, katılımcılara çocukların gelişimsel özelliklerini ve nörobiyolojik profillerini dikkate alarak, terapötik ve eğitimsel müdahaleler geliştirmelerini sağlamayı hedefler. Eğitimin Modülleri: 1. Duyusal İşlemleme, Motor Planlama, Dil Edinimi 2. Duygusal, Fonksiyonel Gelişim Basamakları 3. Bireysel Farklılıklar 4. Floortime Prensipleri 5. Vaka Sunumları ve Uygulamalı Çalışmalar 6. DIR®Floortime™ Terapisti Olma Süreci Eğitimin Kazanımları:
ü Çocukların gelişimsel basamaklarını tanıma ve değerlendirme becerisi kazanmak ü Çocuğun duygusal ve sosyal gelişimini desteklemek için etkin stratejiler geliştirmek ü Floortime uygulamaları ile terapötik müdahaleler yapabilme yetkinliği kazanmak ü Çocuğun bireysel farklılıklarına yönelik kişiye özel eğitim ve terapi planları oluşturmak ü Floortime yaklaşımını klinik ya da ev ortamında uygulamak ü DIR®Floortime™ terapisti olmak için temel bilgi ve becerileri edinmek Bu eğitim, katılımcıların hem teorik bilgiye sahip olmalarını hem de pratikte uygulama yaparak öğrenmelerini sağlamak amacıyla kapsamlı ve etkileşimli bir yapıya sahiptir. |