Kriz Yönetimi Takım Çantası KOBİ’ler için özel geliştirilmiş bir Mentorluk ve Eğitim programıdır. Bu programın, eğitim ve mentorluk şekilde tanımlanmasının sebebi, bu ikili yapının konvansiyonel eğitim programlarından daha verimli olmasıdır.
Kriz Yönetimi Takım
Çantası (KYTÇ)
Kriz Yönetimi Takım Çantası
KOBİ’ler için özel geliştirilmiş bir Mentorluk ve Eğitim programıdır. Bu
programın, eğitim ve mentorluk şekilde tanımlanmasının sebebi, bu ikili yapının
konvansiyonel eğitim programlarından daha verimli olmasıdır.
Kriz Yönetimi Takım Çantası
programının temel gerekçesi, özellikle KOBİLERİN krizlerden çok aşırı
etkilenmeleridir. Türkiye'de işletmelerin genelinin krizden etkilenme düzeyleri
çok yüksek: %85. Bu durum işletmelerin %57'sinin satışlarını düşürmelerine yol
açıyor. İşletmenin %62’si kapasite düşürüyor. Yine, işletmelerde Kriz Yönetimi Mekanizması
çok az: %21 düzeyinde. Bunun da ötesinde, işletmelerinin ancak %23'ünde Kriz Yönetimi
Ekibi var. Kısacası, işletmelerimiz krizden çok fazla etkileniyor, haliyle
KOBİ’lerimiz de daha fazla etkileniyor.
Bu soruna cevaben geliştirdiğimiz
çözüm olan Kriz Yönetimi Takım Çantası programının temel amacı, işletmelerin
krize yanıt verme kapasitesi geliştirmek. İşletmelerde Kriz yönetimi
etkinliğini arttırmak da diğer bir amacımız. Elbette işletmelerin krizden daha az
etkilenmeleri sağlamak ve dolayısıyla da işletmelerimizin krizlere karşı
tedbirli hale gelmesini sağlamak da nihai amacımızdır.
Programın Kapsamı
Kriz Yönetimi Takım Çantası
programı toplamda dört aydan oluşuyor. Bunun ilk ayı yoğun bir Kriz Yönetimi Temel
Eğitimi şeklinde geçiyor. İkinci ila dördüncü aylar arasında ise işletmemize alanlarında
uzman hocalarımız, yerinde mentorluk hizmeti veriyorlar. Burada bir işbirliği
çerçevesinde söz konusu eğitimler İstanbul Gelişim Üniversitesi Sürekli
Eğitim Merkezi üzerinden veriliyor, Strateji ve İnovasyon Araştırmaları
Derneği ise hem Kriz Yönetimi Takım Çantası Metodolojisini geliştirdi, hem
de eğitimlerimizin organizasyonunu yapıyor.
Kriz Yönetimi Takım Çantası
Metodolojisi şu temel başlıkları kapsıyor:
·
Kriz Yönetimi Yol Haritası ve Kriz Durum Analizi;
·
Kriz Yönetim Planı;
·
Kriz Rehberi ve Değişim Yönetimi Rehberi;
·
Kriz Barometresi;
·
Kriz İletişimi Yapı Taşları;
·
Erken Uyarı Sistemi;
·
Karar Destek Sistemi
Kriz Yönetimi Takım Çantası
programının bütçesi, eğitimler ve mentorluk Sürekli Eğitim Merkezi üzerinden
verildiği için, özellikle KOBİ’lerimiz rahatlatacak bir yapıya sahip:
KOBİ’lerimiz bu eğitimi aldıkları taktirde, KOSGEB'in İşletme Geliştirme Destek
Programının Eğitim Desteğinden istifade edebilecekler. Bu sayede yaptıkları
ödemenin %60'ını KOSGEB üzerinden geri alabilecekler. Bu da aylık 5.000 TL olan
bedeli maliyetini KOBİ’ler için 2.000 TL haline getiriyor. Programa dahil olan
KOBİ’lerimiz, ayrıca Kriz Yönetimi Takım Çantası için Strateji ve İnovasyon
Araştırmaları Derneği tarafından bulut bilişim sistemi üzerinde geliştirilmiş
olan tüm dokümantasyondan da bir yıl süreyle ücretsiz olarak istifade
edebilirler.
Kimler Katılmalı:
Çalışan sayısı 50 ila
249 arasında olan ve krizlerin olası etkilerinden daha az etkilenmek isteyen
tüm KOBİ’lerimiz, Kriz Yönetimi Takım Çantası programına iştirak edebilirler.