Gelişimsel (Developmental), Bireysel (Individual) ve Etkileşim Temelli (Relationship based) bir yaklaşım modelidir. Çocukların nörobiyolojik profillerini, gelişimsel özelliklerini ve çocuk ile etkileşimde bulunan yetişkinin bireysel özelliklerini de dikkate alarak, oyunu terapi yöntemi olarak kullanmak, eğlenirken gelişimsel hedeflere ulaşmak amaçlanır.
DIR
Floortime Nedir ?
Duygusal
Fonksiyonel Gelişim Basamakları ile çocuğu tanımak.
I.Regülasyon ve
ortak dikkat,
II. Birliktelik, etkileşim sağlamak.
Duygusal,
Fonksiyonel Gelişim Basamakları
III. İki yönlü iletişim
IV. Ortaklaşa Sosyal Problem Çözme,
V. Sembolik Düşünme, Dil Gelişimi
DIR®Floortime™ terapisti olmak ve Sertifika Programına devam etmek için izlenecek yol hakkında bilgi verilmesi, sorular ve kapanış.
Bu
kurs; Dr. Stanley Greenspan tarafından kurulmuş ICDL (Interdisciplinary Council
on Developmental and Learning) tarafından geliştirilmiş, başlangıç düzeyi
kursudur. Kursu tamamlayan katılımcılara, İstanbul Floortime Akademi tarafından
bu eğitimi aldıklarını gösteren katılımcı belgesi verilecektir. Ayrıca arzu
eden kişilere ICDL tarafından hazırlanan “DIR®Floortime™ Başlangıç Düzey Kursu Katılımcı Belgesi” ABD
‘den e posta ile iletilecektir.
Eğitimlerine
devam etmek isteyenler, bu belge ile DIR®Floortime™ terapisti olabilmek için
gereken sertifika eğitim programlarına başvurmaya hak kazanırlar. Ancak
bu belgeyi alabilmek için ICDl e ödenmek üzere 20 dolar ödenmesi gereklidir.
Bilgi için: www.icdl.com
www.floortimeistanbul.com