Denver II, 0-6 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesinde kullanılan bir tarama testidir. Sağlıklı görünümdeki çocuklarda olası gelişimsel sorunları saptamak amacı ile kullanılır.
EĞİTİMİN TANITIMI:
Denver
II, 0-6 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesinde kullanılan bir tarama
testidir. Denver Gelişimsel Tarama Testi adı ile ilk kez 1967 yılında Frankenburg
ve Dodds tarafından yayınlanmış, dünyada 50′den fazla ülkede standardize
edilerek uygulamaya konmuştur. 1980 yılında Türk çocuklarına Ankara
standardizasyonu Prof. Dr. Kalbiye Yalaz ve Prof. Dr. Shirley Epir (Hacettepe
Tıp Fakültesi) tarafından yapılarak kullanıma sunulmuştur. Denver II 1996
yılında Prof. Dr. Kalbiye Yalaz ve Prof. Dr. Banu Anlar’ın Ankara
standardizasyonu ve eğitim programı yeniden ülke çapında kullanıma
sunulmuştur. DENVER II sağlıklı görünümdeki çocuklarda olası gelişimsel
sorunları saptamak amacı ile kullanılır.
Üç temel alanda
değerlidir:
a)
Sağlıklı gözüken çocukları olası sorunları yönünden taraması,
b)
Gelişimsel gerilik olduğundan kuşkulanılan işlevleri nesnel şekilde saptama
olanağı vermesi,
c)
Riskli bebekleri (örneğin doğum öncesi sorunlar, düşük doğum ağırlıklı ya da
erken doğmuş, çoğul
gebelikler, ailede gelişimsel sorunu olanlar, yardımcı üreme teknikleri ile doğan bebekler v.b.) izlemede kullanılabilmesi.
Ayrıca;
KİŞİSEL-SOSYAL,
İNCE MOTOR, DİL ve KABA MOTOR alanlarda çocuğun kendi yaş grubundaki diğer çocuklarla karşılaştırılarak
hangi yaş diliminde olduğunu göstermesi açısından
diğer birçok gelişimsel tarama testine göre daha kolay uygulanma özelliği taşımaktadır.
Denver
II Testi sahada şu üç alanda kullanılmaktadır:
1-
Klinik değerlendirme:
Herhangi
bir belirti göstermeyen sağlıklı çocuklarda ya da bazı belirtilerinden
kuşkulanılan 0-
6 yaş
grubu çocuklarda tarama testi olarak kullanılmalıdır. Testin belirli
aralıklarla (örneğin
yılda
bir) uygulanması gereklidir. Ayrıca anne-babaya çocuk gelişimi konusunda bilgi
ve
öneri
verebilmek için uygun bir ortam oluşturur.
2-
Özel Eğitim:
Gelişimsel
sorunu konusunda tanı almış ve özel eğitime başlatılan çocukların ilk değerlendirmeleri ve aralıklı olarak
tekrarlanarak eğitim programının olumlu ya da olumsuz etkilerinin izlenmesine yardımcı olur.
3-
Okul Öncesi Kurumları:
Okul
öncesi eğitim kurumuna başlayan çocuğun beceri düzeyinin ve gelişiminin
belirlenmesi ve olası bir
sorunda doktora/hastaneye yönlendirme amaçlı kullanılabilir. Aileye bilgi
vermek ve çocuğun eğitim
programını oluşturmakta yararlı olur.
Eğitime Kimler Katılabilir?
Eğitime
psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler, ruh
sağlığı profesyonelleri ve
alanda eğitim alan lisans ve lisansüstü öğrencileri katılabilir.
-
Psikologlar
-
Psikolojik Danışmanlar
-
Psikoloji ve PDR Öğrencileri
-
Sosyal Hizmet Uzmanları
-
Aile Danışmanları
-
Çocuk Gelişim uzmanları ve öğrencileri
Eğitimle
ilgili merak ettiğiniz detaylar için:
02124227000/
119-160'dan bize ulaşabilirsiniz.