İstanbul Gelişim Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (İGÜSEM) tarafından düzenlenen Yapay Zekâ Destekli Araştırma, Analiz Yöntemleri ve Akademik Yazım Sertifika Programı, 14 Temmuz – 15 Ağustos 2025 tarihleri arasında yüksek katılım ve ilgiyle başarıyla tamamlandı. Eğitim, İstanbul Gelişim Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Zeinab Hassanzadeh tarafından verildi.
Program, üniversite öğretim üyeleri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, Ar-Ge araştırmacıları, akademik veri analistleri, kütüphaneciler ve eğitim teknolojisi uzmanları için tasarlandı. 30 saatlik eğitim, çevrim içi olarak haftada iki gün gerçekleştirilerek katılımcılara teorik bilgi ve uygulamalı proje deneyimi sağladı; bu sayede katılımcılar, akademik araştırma ve yazım süreçlerinde yapay zekâ destekli araçları etkin şekilde kullanma becerisi kazandılar. Ayrıca İstanbul Gelişim Üniversitesi, kendi mensupları ve mezunlarına sağladığı özel indirim imkânıyla eşitsizliklerin azaltılmasına katkıda bulundu.
Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Hassanzadeh’in simülasyon ve modelleme, sayısal algoritmalar, veri yönlendirme, veri tabanları ve veri yapıları, yapay zekâ ve örüntü tanıma, bulanık sistemler ve sayısal analiz konularındaki uzmanlığı çerçevesinde yapılandırıldı. Katılımcılar, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini deneyimleme fırsatı buldular. Bu sayede, katılımcılar akademik çalışmalarda stratejik veri analizleri yapabilme ve akademik çıktılara dönüştürebilme becerisi kazandılar.
Katılımcılar ayrıca yapay zekâ destekli araştırma ve analiz araçlarını etkin biçimde kullanma, üretken yapay zekâ modellerini akademik yazımda etik ilkelerle uygulama, nitel ve nicel veri analizi yapma, literatür taraması, kaynakça düzenleme, intihal kontrolü ve akademik yayın standartlarına uygun metin üretme gibi temel akademik yetkinlikler de kazandılar.
İlk kez uygulanan dijital değerlendirme anketi, programın yüksek kalite standartlarını ortaya koydu. Katılımcıların %88,2’si genel memnuniyetini ifade ederken; %94,1’i eğitmenin konu hâkimiyetini, %88,2’si anlatım tarzını ve %88,2’si içeriğin güncelliğini olumlu değerlendirdi. Katılımcıların %52,9’u kadın, %64,7’si lisansüstü seviyedeydi, bu da programın hem kapsayıcılığını hem de akademik derinliğini gösterdi.
Katılımcıların tamamı yüksek memnuniyet düzeyinde (4 veya 5 puan) değerlendirme yaptı. %67’si en yüksek puanı (5) vererek çok yüksek memnuniyetini ifade ederken, %33’ü 4 puan ile değerlendirdi. Orta ve düşük memnuniyet puanı (1–3) hiç görülmedi.
Programı başarıyla tamamlayan katılımcılar, İstanbul Gelişim Üniversitesi onaylı ve e-Devlet üzerinden doğrulanabilen dijital sertifikalar almaya hak kazandılar. Bu sertifikalar, katılımcıların akademik ve mesleki yeterliliklerini belgelendirmenin yanı sıra, yapay zekâ destekli akademik yazım alanında yeni nesil temsilcilerin yetişmesine de katkı sağladı.
İGÜSEM, bu ve benzeri programlarla katılımcıların akademik ve profesyonel yetkinliklerini artırmaya devam etmekte ve araştırma ile yazım süreçlerinde çağdaş teknolojilerin etkin kullanımını desteklemektedir. Yenilikçi ve sürdürülebilir eğitim anlayışı çerçevesinde düzenlenen program, katılımcılara yüksek standartlarda akademik ve mesleki gelişim fırsatları sundu.
Yeni eğitim dönemi ve başvuru süreçlerine ilişkin ayrıntılar, İGÜSEM'in resmî iletişim kanalları üzerinden duyurulacaktır.