Eğitim, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Merve Mercan tarafından yürütüldü. Katılımcıların teorik bilgilerin yanı sıra uygulama temelli etkinliklerle desteklendiği eğitime 10 katılımcı katılım sağladı. Eğitim süresince, çocuk resimlerinin gelişimsel, psikolojik ve pedagojik açıdan nasıl değerlendirileceğine yönelik kapsamlı bir içerik sunuldu. Katılımcılar, çocukların duygusal ve bilişsel dünyalarını resimler aracılığıyla anlamlandırma, sembollerin psikolojik anlamlarını çözümleme ve resim analizinde etik değerlendirme süreçlerini öğrenme fırsatı buldu.
Eğitim kapsamında, çocuk resimlerinin gelişimsel evreleri detaylı biçimde ele alınarak farklı yaş dönemlerine özgü çizim özellikleri incelendi. Katılımcılar, çocuk resimlerinde kullanılan renk, çizgi ve sembollerin anlamlarını çözümleyerek çocukların duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimleri hakkında çıkarımlar yaptı. Ayrıca, travma, aile yapısı ve çevresel faktörlerin çocuk resimlerine nasıl yansıdığı örnek vakalar üzerinden tartışıldı. Eğitimin uygulamalı bölümünde, gerçek çocuk çizimleri üzerinden analiz çalışmaları gerçekleştirildi ve değerlendirme süreçleri etik ilkeler çerçevesinde ele alındı. Bunun yanı sıra, resim analizlerinin doğru biçimde raporlanmasına ilişkin yöntemler de uygulamalı olarak katılımcılara aktarıldı.
Katılımcıların çocuk resimlerini gelişimsel, psikolojik ve pedagojik açıdan değerlendirme becerisi kazanmaları; çocukların iç dünyasını, duygusal durumlarını ve yaşantılarını resim diliyle analiz edebilme yetkinliği edinmeleri; uygulamalı analiz yöntemleriyle profesyonel değerlendirme yapabilme donanımına sahip olmaları hedeflendi.
Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, üniversitemizin Sıfır Atık ilkesi doğrultusunda, çevre dostu bir uygulama olarak katılım belgeleri e-posta yoluyla iletildi.