Dr. Naz’ın lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki akademik birikimi; çocuk ve ergen psikopatolojileri, ebeveynlik, stres ve kişilik bozuklukları gibi konularda kaleme aldığı kitap bölümleriyle pekişmiş durumda. Ayrıca çeşitli üniversitelerde öğretim görevlisi olarak edindiği deneyim, bilimsel yayınları ve süpervizyon temelli eğitim yaklaşımı, eğitimin niteliğini belirleyen temel unsurlar arasında yer aldı.
Eğitim süresince katılımcılara hem teorik hem uygulamalı içerikler sunuldu. Eğitimin temel amacı, çocuk ve ergenlerde kullanılan objektif ve projektif değerlendirme testlerinin bilimsel temellerini aktarmak, doğru uygulama tekniklerini kazandırmak, standart puanlama yöntemlerini göstermek ve raporlama süreçlerini kapsamlı şekilde öğretmek olarak belirlendi.
Katılımcılar, AGTE Ankara Gelişim Envanteri’nden Porteus Labirentleri Zeka Testi’ne, SCL-90’dan M-CHAT’e kadar geniş bir yelpazede yer alan testleri uygulamalı olarak tanıma ve değerlendirme fırsatı buldu. Eğitim sonunda, çocukların dikkat, gelişim, dil, hafıza, motor ve sosyal becerilerini objektif olarak ölçebilecek, gelişimsel sorunları tespit edebilecek ve elde edilen veriler doğrultusunda uygun müdahale planları oluşturabilecek yetkinlikler kazandılar.
Eğitim, psikologlar, psikolojik danışmanlar, sosyal hizmet uzmanları, klinik psikologlar, okul öncesi öğretmenleri ve çocuk gelişimi uzmanları gibi farklı disiplinlerden profesyonellere hitap etti. Eğitim modülleri arasında Çocuk Testlerinin Teorik Temelleri, Uygulama Teknikleri ve Etik İlkeler, Standart Puanlama ve Nesnel Yargı Yöntemleri, Raporlama Süreci ve Klinik Vakalar Üzerinden Uygulamalı Eğitim yer aldı. Ayrıca, ilerleyen süreçte katılımcılara süpervizyon desteği sağlanarak uygulama becerilerinin pekiştirilmesi planlandı.
Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcıların belgelendirme süreci, SEM Eğitim Performans ve Belgelendirme Takip Formu ile yürütülecek ve katılım belgeleri sıfır atık ilkesi doğrultusunda e-posta yoluyla iletilecek. Bu çevre dostu yaklaşım, İstanbul Gelişim Üniversitesi'nin sürdürülebilirlik vizyonununa uygun tasarlandı.
Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Naz’ın akademik rehberliğinde gerçekleştirilen bu eğitim, çocuk ve ergen değerlendirmesi alanında bilimsel temelli uygulamaların yaygınlaşmasına katkı sunarken, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin kaliteli ve uygulamalı eğitim yaklaşımı doğrultusunda sağlık ve eğitim alanlarında nitelikli uzmanların yetişmesine de olanak sağladı. Ayrıca, diğer eğitimlerde olduğu gibi, İGÜ mezun ve mensuplarına bu eğitimde özel indirim fırsatı sunuldu.