AİLE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ PROGRAMI Eğitmenler: Prof. Dr. İsmet Galip YOLCUOĞLU, Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN, Prof. Dr. Mehmet Zafer DANIŞ, Prof. Dr. Taner ARTAN, Prof. Dr. ULAŞ BAŞAR GEZGİN, Prof. Dr. Veli DUYAN, Doç. Dr. Anıl AL REBHOLZ, Dr. Öğr. Üyesi Emrah TÜNCER, Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN, Dr. Öğr. Üyesi Raheb Mohammadı GHANBARLOU, Dr. Öğr. Üyesi Yonca Güneş YÜCEL ATALAY, Dr. Öğr. Üyesi Zülfikar ÖZKAN, Öğr. Gör. Kerem AYDEMİR Eğitimin Niteliği: 300 saat teorik, 150 saat uygulamalı eğitim Eğitim Fırsatı: İGÜ mensuplarına (akademik ve idari personel, öğrenci ve mezunlar) 9.500 TL'dir. Eğitimin Amacı: Bu eğitim programı, dijital çağın getirdiği yeni
toplumsal dinamikler çerçevesinde bireylerin ve ailelerin yaşadığı psikososyal,
duygusal ve ekonomik sorunlara yönelik destekleyici, geliştirici ve önleyici
müdahaleler yapabilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, aile
yapısı, iletişim becerileri, evlilik ve ilişki dinamikleri, çocuk ve ergen
psikolojisi, aile içi şiddet ve istismar gibi temel konuların yanı sıra,
dijitalleşmenin aile dinamiklerine etkileri, yapay zeka ve gençlik dönemi gibi modern
yaklaşımları da öğrenerek profesyonel danışmanlık süreçlerine dair kapsamlı bir
bakış açısı kazanacaktır. Belgelendirme: Eğitim programını başarıyla tamamlayan
katılımcılara, üniversite onaylı ve
e-Devlet üzerinden doğrulanabilir sertifika verilecektir. Sertifika, aile
danışmanlığı alanında profesyonel yetkinlik kazandığınızı belgeleyerek,
kariyerinizde güçlü bir referans oluşturacaktır. Hedef Katılımcı Kitlesi: Bu eğitim programı, aile
danışmanlığı ve psikososyal destek alanlarında uzmanlaşmak isteyen bireyler
için tasarlanmıştır. Program, aşağıdaki meslek grupları ve ilgili alanlardan
gelen katılımcılara yöneliktir: · Psikologlar ve Psikolojik Danışmanlar · Sosyal Hizmet Uzmanları · Psikiyatri Hemşireleri · Aile Danışmanları ve Terapistler · Çocuk Gelişimi ve Eğitim Uzmanları · Sosyologlar ve Sosyal Bilimciler Eğitim Modülleri: 1. Dijital Çağda Aile Danışmanlığının Temelleri 2. Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişim Dönemleri 3. Dijitalleşme ve Aile Danışmanlığında Kuramsal
Yaklaşımlar I & II 4. Postmodern ve Alternatif Aile Danışmanlığı
Yaklaşımları 5. İnsan Davranışı, Aile ve Sosyal Çevre 6. Evlilik ve İlişki Dinamikleri 7. Aile Danışmanlığında Uygulama Teknikleri I
& II 8. Aile, Sağlık ve Cinsellik 9. Aile İçi Şiddet, İhmal ve İstismar 10. Dijitalleşme, Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve
Davranış Problemleri 11. Dijital Çağda Aile Dinamikleri ve Aile İçindeki
Etkileri 12. Yapay Zeka ve Gençlik Dönemi 13. Yetişkinlerde Ruh Sağlığı ve Psikopatolojik
Süreçler 14. Dijital Çağda Aile Sosyolojisi 15. Ebeveynlik, Bakım ve Toplumsal Cinsiyet
Eşitliği 16. Aile Hukuku ve Yasal Düzenlemeler 17. Aile Danışmanlığında Vaka Çalışmaları 18. Aile Danışmanlığında Etik ve Mesleki Sorumluluk 19. Dijital Çağda Aile Danışmanlığı: Değerlendirme, Sertifikasyon ve Uygulama Süreçleri Eğitimin Kazanımları: ✔ Aile danışmanlığının temel ilkelerini ve etik kurallarını kavrayarak profesyonel bir bakış açısı geliştirir. ✔ Dijital çağın aile yapısı üzerindeki etkilerini analiz ederek, danışmanlık süreçlerinde etkili çözümler üretir. ✔ Çocuk, ergen ve yetişkinlere yönelik aile danışmanlığı süreçlerini etkili bir şekilde yönetir. ✔ Aile içi şiddet, ihmal ve istismar konularında farkındalık kazanarak uygun müdahale yöntemleri geliştirir. ✔ Yapay zeka ve dijitalleşmenin aile dinamikleri üzerindeki etkilerini değerlendirerek, çağdaş danışmanlık yaklaşımlarını uygular. ✔ Vaka analizleri ve süpervizyon çalışmalarıyla teorik bilgilerini pratik becerilerle pekiştirir.
Eğitim Süreci ve
Gereklilikler: Program, danışmanlık becerilerinin geliştirilmesini
sağlamak amacıyla rol oynama, vaka tartışmaları ve analizler gibi çeşitli
interaktif yöntemlerle yürütülmektedir. Süpervizyon sürecinde ise, katılımcılar
saha çalışmalarını gerçekleştirerek, 30 saatlik süpervizyon oturumları
kapsamında vakalarını sunup değerlendirme sürecine dâhil olurlar. Başarı Kriterleri: Programın
sonunda, tüm dersleri kapsayan çoktan seçmeli bir sınav uygulanmaktadır. Bu
sınav toplam değerlendirmenin %50’sini oluşturmaktadır. Süpervizyon
oturumlarındaki performans %30, grup projeleri ve ödevler %20 ağırlıkla değerlendirmeye
dâhil edilmektedir.
|